Petra Císařová, DiS. – provozní ředitelka, auditor, poradce a lektor v jednom

 

Další rozhovor je na světě! Tentokrát s naší provozní ředitelkou Petrou Císařovou, DiS., která se kromě řízení chodu naší firmy zaměřuje na poradenství, školení v oblasti ISO, kvality, metrologie, zdravotnictví a spoustu dalších témat na které si jen vzpomenete!

 _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Dobrý den Petro, mohu Vás na úvod poprosit o krátké představení?

Zdravím, jednoduše tedy – jsem poradce, lektor, auditor, praktik tělem i duší, co je v MBK Consulting od roku 2007 a má na starosti sídlo nejen v Brně, ale i pobočku v Praze a snaží se to řídit, jak nejlépe umí z odborného a kvalitativního hlediska.

Proč by se naši klienti měli přihlásit na Vaše kurzy, co děláte jinak?

Mé kurzy jsou především praktické a interaktivní, je to hodně o diskuzi a vždy se snažím předat maximum zkušeností, které jsem nabyla za celou svoji kariéru. Do kurzů také vkládám i manažerský pohled, aby se to pak dalo ve firmách prakticky využít. Je to o tom, dělat vše ve správný čas a tou správnou osobou.

Můžete nám zmínit něco málo o novém naplánovaném kurzu Visio?

Od roku 2010 používáme k mapování procesů velmi jednoduchý intuitivní nástroj, který se jmenuje Microsoft Visio, který je skvělý v tom, že je plně kompatibilní s ostatními Microsoft nástroji v balíčku office a ty vývojové diagramy se v tom kreslí perfektně. Je to zrychlovací pomocník pro všechny manažery kvality.

Bude se jednat o maximálně 4 hodinový kurz, kde si online ukážeme jak vývojové diagramy tvořit, jaké jsou principy základních piktogramů, na co je jak používat, co všechno budete potřebovat a je to o předání praxe, která opět vychází na základě našich zkušeností, protože těch procesů jsme již zmapovali spoustu a poukážeme na časté chyby. Trochu to navazuje na kurz Procesní řízení, kde si s těmi procesy také hrajeme, ale tady to bude více do hloubky a z podstaty toho Visia. Aby účastníci viděli, jak si správně ve firmě nastavit, co vlastně od manažerů chtějí, když jim řeknou „zmapujte mi tady Váš proces, jak probíhá“, tak aby věděli, jak do toho s tím Visio nástrojem.

Když navážeme na Vaše další časté kurzy, jedná se především o školení Interních auditorů na všechny možné normy, řekla byste nám k tomu něco?

Ať už se jedná o interní auditory či auditory zaměřené na ISO 9001 nebo na integrovaný systém ISO 9001 + 14001 + 45001. Tyto školení prakticky pořád probíhají, ať jako otevřené kurzy či na míru, protože v momentě, kdy máte ve firmě 5 interních auditorů, tak už se vyplatí udělat ten školicí kurz na míru u klienta a přizpůsobit tomu osnovu, protože jednotliví auditoři mají různé znalosti, délku praxe, tak je lepší se s klientem domluvit, co si přeje, aby na kurzu zaznělo. A zároveň to může druhý den doprovázet praktický nácvik, kde si auditoři vyzkoušejí pod vedením lektora celý audit – přípravu, otázky, audit na místě, sepsání zprávy, nalezení potenciálu pro zlepšení a předání informace managementu tou správnou formou. Tyto kurzy jsou žádané především z důvodu praxe, předávání rad a tipů. Normu si umí přečíst každý, ale tím se auditorem nestane.

V nabídce máme různé auditory, každý má svá specifika a zaměřuje se na konkrétní normy.

Nabídku těchto kurzů naleznete na konci článku.

A co se týče kurzu Manažer kvality?

Manažer kvality je kurz, který sjednocuje různá témata do výhodného balíčku a je to o tom, co by správný manažer kvality měl znát, alespoň v základu. Zejména se snažíme vštípit účastníkům, že manažer kvality a celý ISO systém není ONE MAN SHOW, ale že je postaven na procesním řízení, každý má své odpovědnosti a pravomoce a je potřeba spolupráce. Cílem kurzu je, aby účastníci získali nový úhel pohledu na celý systém ISO. Aby oni nesloužili ISO, ale ISO sloužilo jim. ISO je manažerská bible a když se tím budou řídit, tak jim to jedině prospěje. Z toho si dokážou vzít podstatné informace a díky tomu posouvat celou firmu dále.

A nakonec Vás poprosím, jestli nám můžete říct něco k ISO normě 13485.

ISO 13485 je poslední dobou čím dál více diskutovaná norma, a to zejména se změnou legislativy, která nastala napřed na úrovni Evropské unie, a poté v návaznosti na úrovni České republiky. A to tedy s nařízením Evropské unie pro zdravotnické prostředky, což jsou specifické výrobky, které mají definovaný účel použití. A jsou to tedy ať už kosmetické či estetické prostředky s léčebným účinkem, nejedná se o léky. Pokud splníte normu ISO 13485 a její požadavky, tak implementujete systémový přístup řízení firmy vyrábějící, dodávající, distribuující, opravující nebo poskytující nějaké související služby se zdravotnickým prostředkem. Je to opravdu pojem široký, od náplastí, obinadel, prezervativů, implantátů až po různé monitorovací přístroje na JIP, kardiostimulátory. Abyste mohli tyto zdravotnické prostředky vůbec dodávat či distribuovat, opravovat/servisovat, tak v té změněné legislativě je nepřímo vyžadována právě norma ISO 13485. Respektive je to logický krok firem, aby si ten systém zavedly podle ISO 13485, protože ta norma je tady právě proto, aby jim pomohla nastavit si ten systém řízení, aby splnili Evropská nařízení a českou legislativu a mohli dodávat ten výrobek, ať už na český či zahraniční trh, aby byl v souladu s těmi požadavky a mohli například obdržet prohlášení o shodě na ten svůj zdravotnický prostředek.

Je to tedy norma, která prošla revizí v roce 2016, je velmi striktní a příkazová. Vyžaduje určitý dokumentovaný postup, bez kterého se neobjedete. Je jedno, jestli je firma o 5 či 5000 osobách. Cílem celého tohoto opatření je zabránit různým nehodám, neshodám a poškození zdraví pacientů při používání zdravotnických prostředků.

 

Mockrát děkuji za rozhovor. Máte něco, co byste chtěla na závěr sdělit našim klientům?

Na závěr bych chtěla jen říct, že pokud si nejste jistí, zda jsme jako dodavatel školení pro Vás ti praví, tak Vás rádi pozveme na půlhodinový náhled ONLINE školení či WEBINÁŘE ZDARMA, abyste si tu kvalitu ověřili a ať už si pak vyberete kurz v místě Vaší firmy či na naší pobočce nebo i ONLINE školení, tak věřte, že ty naše zkušenosti jsou takové, že se vždy snažíme najít přidanou hodnotu pro zákazníka a ta úroveň kvality je u nás bedlivě hlídaná. Ne každý poradce či lektor u nás projde kritérii, u nás dělají jen ti nejlepší, kteří v České republice jsou.

 _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Momentálně pro Vás chystáme WEBINÁŘ ZDARMA - ISO 13485 - Rozhovor dvou odborníků Petra Císařová, DiS. a Ing. Ludvík Filip. 10.11.2022 15:00. Pokud máte zájem o zaslání pozvánky, přímo na Váš email, neváhejte se obrátit na info@mbk.cz. Proklik na ONLINE schůzku této události naleznete ZDE. 

1.11.2022 • Tým MBK Consulting, s.r.o.