BCP / BCM - Business Continuity Plan / Management ------------- Účast i ONLINE!
BCM - Business Continuity Management podle ISO 22301:2020 je kurz o plánování, nastavení a neustálém přezkoumávání všech nezbytných kroků, které musí nastat, ocitne-li se Vaše firma v nečekané, ohrožující situaci nebo krizi.
BCP - Business Continuity Plan je pak dokument, který v takové krizi hojně využijete a popisuje rychlou a efektivní reakci.
Pro koho je toto školení určené?
Projektovým manažerům i manažerům kvality dle ISO 9001, majitelům i ředitelům firem, IT manažerům a pracovníkům zabývajících se procesy ve firmách. Taktéž je vhodná pro interní auditory či vrcholové manažery a vedoucí Compliance Risk Manažerům.
Co mi toto školení přinese?
Svět už nikdy nebude jako dřív, a je třeba v budoucnu umět rychle reagovat na jakýkoliv vnitřní, či vnější incident nebo hrozbu. Ať už se jedná o zmírnění závislosti na externích zdrojích, nebo záchranu a obnovu dat na poli IT, či „jen“ uspokojit zákazníkův požadavek při poskytování IT služeb, Automotive dodávek nebo na základě legislativních požadavků.
Naučíte se hledat a pojmenovat všechny rizika a hrozby jak vnitřní, tak externího původu, analyzovat je, hodnotit, prioritizaci a nastavit jasné plány pro reakce i pro postupný návrat k normálu až situace přejde. Osvojíte si základy a zásady řízení podniku v krizovém stavu či stavu nouze a s tím spojenou efektivní komunikaci. Vyzkoušíte si, jak udělat efektivní krizové plány a jak provádět jejich přezkoumání i hodnocení a zlepšování, a co vše je potřeba brát v úvahu pro opravdu fungující Business Continuity Planning. Zahrneme i blok zaměřující se na integraci s ostatními systémovými normami, jako ISO 9001, ISO 14001 nebo ISO 27001 a ISO 20 000 či jak správně uchopit Risk Management dle ISO 31000 a ISO 31010.
Co je náplní školení?
Business Continuity Management System (BCMS) dle ISO 22301:2020
-
Business Continuity Management Systém (BCMS)
- ICO je BCMS a proč je důležité jej mít
- Jaká je jeho vazby s ostatními ISO normami
- SWOT aneb kontext organizace jinak
- Vnitřní a vnější podniková rizika, okolí podniku
- Rizika osobní, sociální a společenské (dostupnost pracovníků, kvalifikace, motivace, benefity a trendy, atraktivita)
- Rizika ekonomické (platby, splatnosti, pokuty, náklady, zisk a cash flow)
- Rizika řízení (majitelé, management, a vedení a jeho kvalita)
- Podniková kultura
- Kritická infrastruktura v podniku
- Odpovědnosti, pravomoci a zdroje
- Personální procesy
- Finanční a personální zdroje
- Zdroje pro zajištění kontinuity podnikání a havarijních a akutních prostředků
- Politika, Cíle
- Procesy a dokumentace
- Řízení dokumentů
- Popis procesů pro běžný provoz
- Popis procesů pro provoz v krizové situaci
- Procesy pro reakce, plány a další dokumentace BCM
- Analytická část
- Analýza dopadů na podnik (Business Impact Analyzing)
- Krizový tým, spolupráce s odborníky
- Havárie a katastrofy
- Postup tvorby krizového scénáře
- Kdy začíná v podniku krize a spouštěcí mechanismy
- Výzva pro podniky, varovné signály, spolupráce při řešení uvnitř i mimo organizaci
- Zahájení krizového řízení
- Analýza a hodnocení hrozeb a rizik (Risk Assessment)
- „Best practice“ Risk management a metody hodnocení rizik dle ISO 31000 a ISO 31010
- Volba správných kritérií hodnocení
- Syndrom pocitu falešného bezpečí
- Syndrom vyděšení a paniky
- Strategie BCM a návrh řešení
- Identifikace a výběr strategie
- Možnosti řešení krize
- Strategie turnaround
- Zdroje a jejich zajištění
- Implementace vybraného řešení
- Procesy BCM, plány a dokumenty
- Struktura reakce – odezvy
- Varování a komunikace
- co je varování
- Jak a kdy a co a kdo a komu komunikuje a sděluje a reportuje
- Co kdo kde a kdy zařizuje
- Komunikace směrem k médiím
- Plány kontinuity podnikání, krizový plán
- Plány a organizace pro samotnou krizovou situaci
- Změny pracovních zařazení
- Změny míst výkonu práce, dovolené, homeoofice
- Pravomoci a odpovědnosti v době krize
- Využívání zdrojů-dostupných v daný moment
- Tréninkové a školící materiály
- Obnova
- Tvorba „pokrizových“ plánů
- Spouštění strojů, recovery IT, obnova zdrojů
- Postupy a procesy pro návrat do normálu
- Dopady na lidský potenciál, komunikace a wellbeing
- Nácvik a testování plánů
- Plány nácviků, učení se z krizí
- Řízený nácvik reálné situace
- Záznamy a hodnocení efektivity nácviku
- Zhroucení kontrolního systému
- Udržování a aktualizace
- Dodržování standardů a ověřování plánování změn a možností
- Revize a kontroly funkčnosti zařízení
- Aktualizace dokumentů po změně či zásahu
- Symptomy a indikátory změn
- Hodnocení výkonnosti systému
- Interní audity
- Přezkoumání
- Zlepšování
Výkladová metoda je prokládána příklady z řešení různých situací firem ze světa a také z manažerské praxe lektora. Trénink je vysoce interaktivní a vychází z praktických potřeb účastníků, jsou používány Case Study i různé formy workshopů a praktických názorných ukázek. Po prezentaci následuje rozbor se zpětnou vazbou od účastníků a lektora, diskuse a práce v malých skupinách.
V ceně zahrnuto:
Studijní materiály, osvědčení a občerstvení včetně oběda.
Místo konání:
PRAHA – školicí centrum InGarden, Nad Primaskou 292/45, 100 00 Praha - Strašnice
BRNO – MBK Consulting, Veveří 2581/102, 616 00 Brno - Žabovřesky
ONLINE - více informací zde NÁVOD NA PŘIPOJENÍ ONLINE
Ceník | 1 osoba | 2 osoby | 3 osoby | více osob |
---|---|---|---|---|
AKCE 1+1 | 6.999,- | 6.999,- | 13.998,- | na poptávku |
Standardní | 6.999,- | 13.298,- | 18.897,- | na poptávku |

Dr. Ing. Vít Buchta
Vystudoval pedagogickou fakultu MU v Brně, kde mu byl udělen doktorát z pedagogiky, a dále podnikatelskou fakultu VUT v Brně, obor finance podniku a obchodu.
Má více než desetiletou lektorskou a interim… Více

Petra Císařová DiS.
Vystudovala Vyšší odbornou školu Ekonomika a management podniku, se zaměřením na Řízení a zabezpečování jakosti. Ukončením studia získala nejen velice cenné… Více