BCP / BCM - Business Continuity Plan / Management

Umíme Vám předat zkušenosti, a vy si tak můžete osvojit zásady řízení firmy v krizovém stavu. Umíte analyzovat rizika a hrozby? Naši zkušení odborníci poradí, jak nastavit plány pro překonání krize a návrat k normálnímu fungování. Uvidíte cyklus krize, klíčové momenty, spouštění plánů i ověření jejich funkčnosti za stavu "bezvětří".

Více detailů
  • Řízení firem - procesy, projekty, rizika a krize Řízení firem - procesy, projekty, rizika a krize
  • Automotive Automotive

Nejbližší termíny školení

Mám zájem o školení na míru
Online 1+1 13900 Kč + DPH 21%
Objednat
Online 1+1 13900 Kč + DPH 21%
Objednat
Mám zájem o školení na míru

Lektoři kurzu

  • Profilova foto
    Vít Buchta
    Krizový manažer, teambuildingový specialista a interim manažer.

    Má více než desetiletou lektorskou a interim manažerskou praxi, a také dlouholetou praxi v managementu firem v České republice i v zahraničí. Při lektorování využívá praxe a osobní zkušenost v oboru.

    Vice informací

Detaily

Pro koho je toto školení určené?

Projektovým manažerům i manažerům kvality dle ISO 9001, majitelům i ředitelům firem, IT manažerům a pracovníkům zabývajících se procesy ve firmách. Taktéž je vhodná pro interní auditory či vrcholové manažery a vedoucí Compliance Risk Manažerům. Vhodná je i pro pracovníky EHS, BOZP či odpovědné osoby za prevenci závažných havárií.

Co mi toto školení přinese?

Naučíte se hledat a pojmenovat všechny rizika a hrozby jak vnitřní, tak externího původu, analyzovat je, hodnotit, prioritizaci a nastavit jasné plány pro reakce i pro postupný návrat k normálu až situace přejde. Osvojíte si základy a zásady řízení podniku v krizovém stavu či stavu nouze a s tím spojenou efektivní komunikaci. Vyzkoušíte si, jak udělat efektivní krizové plány a jak provádět jejich přezkoumání i hodnocení a zlepšování, a co vše je potřeba brát v úvahu pro opravdu fungující Business Continuity Planning. Zahrneme i blok zaměřující se na integraci s ostatními systémovými normami, jako ISO 9001, ISO 14001 nebo ISO 27001 a ISO 20 000 či jak správně uchopit Risk Management dle ISO 31000 a ISO 31010. Dotkneme se i normy ISO 22301:2020

Co je náplní školení?

  • Business Continuity Management System (BCMS) a návaznosti na ISO a jiné systémy,
  • Business Continuity Management Systém (BCMS),

    • co je BCMS  a proč je důležité jej mít,
      • jaká je jeho vazby s ostatními ISO normami,
      • SWOT aneb kontext organizace jinak,
        • politika, Cíle,
        • procesy a dokumentace,
        • podniková kultura,
    • vnitřní a vnější podniková rizika, okolí podniku,
      • rizika osobní, sociální a společenské (dostupnost pracovníků, kvalifikace, motivace, benefity a trendy, atraktivita),
        • rizika ekonomické (platby, splatnosti, pokuty, náklady, zisk a cash flow),
        • rizika řízení (majitelé, management, a vedení a jeho kvalita),
      • odpovědnosti, pravomoci a zdroje,
        • personální procesy,
        • finanční a personální zdroje,
        • zdroje pro zajištění kontinuity podnikání a havarijních a akutních prostředků,
    • analytická část,
      • analýza dopadů na podnik (Business Impact Analyzing),
        • krizový tým, spolupráce s odborníky,
        • havárie a katastrofy,
        • postup tvorby krizového scénáře,
        • kdy začíná v podniku krize a spouštěcí mechanismy,
        • výzva pro podniky, varovné signály, spolupráce při řešení uvnitř i mimo organizaci,
      • zahájení krizového řízení,
        • analýza a hodnocení hrozeb a rizik (Risk Assessment),
          • volba správných kritérií hodnocení,
          • syndrom pocitu falešného bezpečí,
          • syndrom vyděšení a paniky,
    • strategie BCM a návrh řešení,
      • identifikace a výběr strategie,
        • možnosti řešení krize,
        • strategie turnaround,
      • zdroje a jejich zajištění,
      • implementace vybraného řešení,
    • procesy BCM, plány a dokumenty,
      • struktura reakce – odezvy,
      • varování a komunikace,
    • plány kontinuity podnikání, krizový plán,
      • plány a organizace pro samotnou krizovou situaci,
      • změny pracovních zařazení,
      • změny míst výkonu práce, dovolené, homeofice,
      • pravomoci a odpovědnosti v době krize,
      • využívání zdrojů-dostupných v daný moment,
      • tréninkové a školící materiály,
    • obnova,
      • tvorba „pokrizových“ plánů,
      • spouštění strojů, recovery IT, obnova zdrojů,
      • postupy a procesy pro návrat do normálu,
      • dopady na lidský potenciál, komunikace a wellbeing,
    • nácvik a testování plánů,
      • plány nácviků, učení se z krizí,
      • řízený nácvik reálné situace,
      • záznamy a hodnocení efektivity nácviku,
      • zhroucení kontrolního systému,
    • udržování a aktualizace,
      • dodržování standardů a ověřování plánování změn a možností,
      • tevize a kontroly funkčnosti zařízení,
      • aktualizace dokumentů po změně či zásahu,
        • symptomy a indikátory změn,
    • hodnocení výkonnosti systému,
      • interní audity,
      • přezkoumání,
    • zlepšování.

Výkladová metoda je prokládána příklady z řešení různých situací firem ze světa a také z manažerské praxe lektora. Trénink je vysoce interaktivní a vychází z praktických potřeb účastníků, jsou používány Case Study i různé formy workshopů a praktických názorných ukázek.  Po prezentaci následuje rozbor se zpětnou vazbou od účastníků a lektora, diskuse a práce v malých skupinách.

V ceně zahrnuto:

Studijní materiály, osvědčení a občerstvení včetně oběda, pokud není školení ONLINE.

Místo konání:

Přečtěte si také

STRAŠÁK JMÉNEM BOZP A PO

Nečekejte, až se něco stane. Neriskujte, že se některý z Vašich zaměstnanců zraní nebo hůře. Neplaťte zbytečné peníze za...

POVINNOSTI K ZAJIŠTĚNÍ BOZP OBSAHUJE I NORMA ISO 9001

Před rokem nás oslovil klient s požadavkem na zavedení systému ISO 9001 – nic neobvyklého. Začali jsme intenzivně spolup...

ISO 45001:2018 NAMÍSTO OHSAS 18001:2007

ISO norma 45001 - nový standart bývalé OHSAS 18001

Poptávkový formulář