Procesní řízení
Procesní přístup je základním principem při řízení malých firem i velkých, nadnárodních společností. Pomůže Vám zmapovat všechny činnosti, které ve Vaší společnosti probíhají a zprůhlednit tak celkově její fungování. Díky mapování a následnému řízení firmy přes procesy dochází k odhalení silných a slabých stránek i odhalení nedostatků v odpovědnostech a pravomocech jednotlivých zaměstnanců. Procesy, které probíhají uvnitř firmy, na sebe navazují a výstupy z jednoho procesu jsou vstupem do procesu dalšího. Jednotlivá oddělení si tedy jsou vzájemnými interními „dodavateli" a „zákazníky", a tento úhel pohledu s sebou přináší mnoho nových poznatků.
CÍL
- Zmapování procesů, jejich provázanosti, vstupů, výstupů a jasné definování odpovědností za jednotlivé oblasti
- Identifikace toku informací, záznamů a produktů
- Popis současného stavu a doporučení pro zlepšení fungování firmy přes procesní přístup
- Jasný controlling a reporting
- Řízení firmy procesním přístupem
DOBA REALIZACE/TERMÍN
Lze vycházet z předpokladu, že každé oddělení ve firmě je samostatný proces, na každý proces je třeba 1,5 - 4 hodiny k jeho prvotnímu zmapování.POPIS PRODUKTU
Na základě rozhovoru s vedoucími pracovníky jednotlivých oddělení, prostudování souvisejících a dostupných informací, dochází k identifikaci procesů a upřesnění odpovědností a pravomocí. Poradce identifikuje pomyslnou červenou nit, která by měla plynule procházet skrze celou společnost.- Analýza stávajícího stavu ve společnosti, stávající procesy a strategie
- Identifikace procesů ve společnosti, jejich rozdělení na hlavní a podpůrné procesy
- Určení interního nebo externího zákazníka (příjemce hodnoty, kterou proces vytváří)
- Stanovení vlastníků procesů, tedy odpovědné osoby za výsledek a průběh procesu
- Stanovení klíčových ukazatelů, kterými bude proces sledován a hodnocen (obrat, náklady na jednotku výroby, cena reklamací, čas od poptávky k realizaci atd.)
- Optimalizace procesů a eliminace procesů, které nevytvářejí hodnoty
- Popis procesů
- Zkušební fungování nově zvoleného přístupu
- Pravidelné ověřování funkčnosti
PŘÍNOSY PRO ZÁKAZNÍKA
- Kontrola firmy na základě skutečných údajů
- Odhalení silných stránek a potenciálních kritických míst při řízení společnosti
- Odstranění slepých míst při návaznosti procesů
- Jasné a přehledné grafické znázornění fungování společnosti
- Procesy, činnosti a lidé jsou systémově řízeni
- Doporučení pro zlepšování fungování firmy
- Využití mnohaletých znalostí dynamické poradenské společnosti MBK Consulting
- Nezávislý pohled poradce z týmu profesionálů se zkušenostmi v oboru