Školení interních auditorů integrovaného systému (QMS+EMS+OHSAS)


Obsah i rozsah školení je volitelný
a záleží na Vás, jak si jej poskládáte. My doporučujeme školení na 2-3 dny v návaznosti na osvědčené metody a rozsah a velmi dobře vnímaný i praktický zácvik. Praxe pomůže účastníkům/auditorům pod vedením lektora, ověřit své znalosti v reálném procesu. Tyto zprávy z cvičných auditů pak mohou velice vhodně sloužit jako důkazy pro prokázání splnění požadavku při certifikaci nebo dozorovém auditu.

1       Volitelné rozšíření - Přípravný den

Přípravný den bude sloužit k doladění osnovy školní tak, aby bylo konkrétní a zcela na míru a prezentace obsahovala důležité aspekty výroby a zavedeného systému a podmínek klienta. Přípravný den zahrnuje studium předem zaslané příručky, případně dalších dokumentů, a cca 2 -4 hodinovou návštěvu místa klienta (pořízení autentických fotografií pro prezentace, zajištění kopií formulářů a záznamů pro praktické workshopy v průběhu auditu – záznamy z realizace, cíle, politiku, kontext, fotky shromaždišť odpadů, značení BOZP a PO, BL k chemickým látkám, skladování, atd.) a doladění osnovy a tvorby autentické prezentace.
Audit není věda

2       Základní požadavky QMS/EMS/OHSAS v praxi – školení 2 dny

Výklad základních požadavků jednotlivých norem a společných požadavků nutných pro integrovaný systém. Celé školení je protkáno praktickými ukázkami, příklady a workshopy. Vždy je brán v potaz úhel pohledu auditora, a v prezentaci jsou i praktické otázky, které mohou být dále využívány při auditování v praxi.

  • Co je ISO
  • Integrovaný systém řízení dle ISO 9001 + ISO 14001 + ISO 45001
    • Řízení firmy a návaznosti
    • Společné i jednotlivé poaždavky
  • DOKUMENTACE INTEGROVANĚ- POŽADAVKY
    • Řízení dokumentace – požadavky norem
    • Procesy a procesní řízení
    • Proces a jeho aspekty
  • DOKUMENTACE-prakticky
    • POLITIKA
    • CÍLE
  • NESHODY A NO
  • PERSONALISTIKA
  • REALIZACE
  • OSTATNÍ
  • ZÁKLADNÍ LEGISLATIVNÍ POŽADAVKY (tento blok je možné mít i zcela samostatně, v rozšířené podobě)
    • Chemické látky
    • Odpady
    • Obaly
    • Vody
    • Havárie a havarijní plány
    • BOZP a PO
    • Obecné požadavky legislativy
    • Technická a strojní vybavení
    • Pravidelné nutnosti

 

Obsah je samozřejmě možné uzpůsobit konkrétním představám

 

4     Volitelné rozšíření – praktické provedení auditu – 1 den

Praktický příklad auditu na směrnicích klienta – Ověření procesního přístupu
Je vhodné cca 2-4 týmy po 3 lidech, ale lze samozřejmě uzpůsobit.

  • Seznámení se směrnicí (postupem) na auditování – klienta
  • PŘÍPRAVA
    • nastudování daného postupu / směrnice procesu předmětu auditu (vhodné je třeba něco jednoduššího (příjem na sklad, kontrola kvality výstupní, Nákup materiálu do výroby, atd.)
    • Nastudování výstupů z auditu předchozích
      • Auditoři si prostudují dokument
      • Připraví si dotazy a otázky
      • Vyplní check-list ověřující procesní přístup
      • Připraví Plán auditu na daný audit
    • Konzultace s lektorem, doplnění, rozdělení rolí, atd.
    • Pro přípravu je vhodné mít k dispozici PC a internet (případně mobil)
  • AUDIT NA MÍSTE (provedení auditu na daném pracovišti – v procesu)
    • Představení se – definování cíle auditu
    • Kladení otázek
    • Zjišťování skutečností a hledání možností zlepšení
    • Hledání odpovědí
    • Vyzkoušení různých metod (rozhovor, pozorování, hledání důkazů – záznamů)
    • Závěr před odchodem
  • PŘÍPRAVA ZÁVĚRŮ A ZPRÁVA (PREZENTACE)
    • Může být použita zpráva z auditu – vzor formuláře klienta (pokud vyhovuje potřebám)
    • Tým sestaví závěry
    • Sepíše důkazy z auditu
    • Definuje neshody proti jasným kritériím auditu
    • Vhodně formuluje doporučení pro zlepšování
    • Prezentuje své výsledky a závěry
  • Celkové shrnutí + zpětná vazba od lektora v průběhu celého průběhu auditu

       

5   Volitelné rozšíření – Legislativa pro auditory – 1 den

  • Ochrana životního prostředí
    • Požadavky jednotlivých zákonů nejčastější chyby u firem
    • Praktická aplikace, jak na to a co auditovat v dané oblasti
    • Doplněno fotografiemi
  • CHEMICKÉ LÁTKY
  • ODPADY
  • OBALY
  • VODY
  • HAVARIE A PLÁNY
    • Jaké evidence musí společnost vést
    • Zákonná hlášení
    • Čeho si všímat na pracovištích (odpady, chemické látky, havarijní sady, ...)
  • Bezpečnost a ochrana zdraví při práci (BOZP a PO)
    • Jaké záznamy je třeba vést
    • Co a kdy je třeba kontrolovat a revidovat
    • Které dokumenty musí firma mít
    • Školení v oblasti BOZP
    • Lékařské prohlídky a jejich pravidla
    • Na co zaměřit při auditu na pracovišti
  • Požární ochrana
    • Revize a kontroly věcných prostředků požární ochrany a požárních bezpečnostních zařízení
    • Dokumentace v požární ochraně
    • Koho a kdy je třeba školit
    • Jaké záznamy musí firma mít

 

 

 

Zaujala Vás naše nabídka? Vybrali jste si některé téma? Máte dotazy? Neváhejte nás kontaktovat info@mbk.cz

 

 

 

28.8.2020 • Tým MBK Consulting, s.r.o.